1. Vispārējā informācija
AMSERV autocentri Latvijā veic automobiļu, motociklu, iekārtu un mašīnu, kā arī to detaļu un piederumu pārdošanu, apkopi, remontu, kā arī sniedz citus saistītus pakalpojumus, tajā skaitā darbojas kā starpnieks finanšu un apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanā.
Latvijas Republikā AMSERV grupā ietilpst šādi uzņēmumi:
Informācija par personas datu apstrādi AMSERV grupā ir izstrādāta un paredzēta klientu un citu fizisko personu informēšanai par datu apstrādes tiesiskiem aspektiem, tajā skaitā personu tiesībām attiecībā uz datu apstrādi. Šī informācija ir brīvi pieejama jebkurai personai tīmekļa vietnē www.kilometrs.lv/amserv/lv/dati, kā arī pēc personas lūguma tiek izsniegta rakstveidā vai nosūtīta uz personas norādīto e-pasta adresi.
Saziņai ar AMSERV var izmantot e-pastu: dati@amserv.lv.
2. Personas datu veidi un datu subjektu kategorijas
2.1. Personas datu apstrādes apjoms, ilgums un citas īpatnības ir atkarīgas no konkrētā darījuma veida ar šādu fizisko personu:
2.2. Atkarībā no veicamā darījuma rakstura tiek iegūti un izmantoti šādi personas dati:
Lai nodrošinātu pienākumu izpildi nodarbinātības jomā tiesību aktos noteiktajā gadījumā, AMSERV iegūst un apstrādā datus par personas dalību arodbiedrībās.
Veicot starpniecību finanšu un apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanā, pakalpojuma saņēmēja un sniedzēja uzdevumā AMSERV papildus var iegūt un apstrādāt šādus personas datus:
3. Apstrādes nolūki
Savas darbības ietvaros AMSERV iegūst un izmanto personas datus:
4. Apstrādes juridiskais pamats
AMSERV veic personas datu apstrādi uz šādiem juridiskiem pamatiem:
4.1. Līgumisku attiecību nodibināšana un izpilde.
Uz šī juridiskā pamata tiek apstrādāti fizisko personu dati, veicot transportlīdzekļu, kā arī to detaļu, piederumu, iekārtu un mašīnu tirdzniecību, sniedzot pakalpojumus transportlīdzekļu remonta un apkopes jomā un saistītus pakalpojumus. Uz šī juridiskā pamata tiek apstrādāti arī AMSERV nodarbināto personu dati.
4.2. Piekrišana.
Ar datu subjekta piekrišanu tiek apstrādāti personu dati AMSERV sniegto pakalpojumu novērtēšanai, komercpiedāvājumiem, kārtības nodrošināšanai darbības vietā.
4.3. Juridiska pienākuma izpilde.
Juridiska pienākuma izpilde ir personas datu apstrādes pamats, AMSERV pildot likumā noteiktos pienākumus, piemēram, šādās jomās:
4.4. AMSERV un trešo personu interešu aizsardzība
Lai aizsargātu AMSERV, klientu un sadarbības partneru intereses, tiek veikta personas datu apstrāde, piemēram, šādos gadījumos:
4.5. Galvenie izmantojamie juridiskie pamati šo nolūku sasniegšanai ir:
- līguma noslēgšana un izpilde (Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta pirmās daļas b punkts);
- juridiska pienākumu izpilde (Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta pirmās daļas c punkts);
- mūsu leģitīmās intereses (Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta pirmās daļas f punkts);
- jūsu piekrišana (Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta pirmās daļas a punkts).
5. Īpašu kategoriju personas datu apstrāde
5.1. AMSERV iegūst un apstrādā datus par personas dalību arodbiedrībās, lai īstenotu AMSERV un datu subjektu tiesības un pienākumus nodarbinātības jomā tiesību aktos noteiktajā gadījumā.
5.2. Veicot apdrošināšanas starpniecību klienta uzdevumā un ar viņa nepārprotami izteiktu piekrišanu AMSERV var apstrādāt personas veselības datus.
6. Personas datu saņēmēji
Personas dati tiek nodoti šādiem saņēmējiem:
7. Personas datu glabāšanas termiņš
Personas dati tiek apstrādāti un glabāti tik ilgi, cik tas ir nepieciešams konkrētā nolūka sasniegšanai. Pēc līgumsaistību izpildes personas datu glabāšanas termiņu nosaka atbilstoši tiesību aktu prasībām (piemēram, grāmatvedības un nodokļu jomā, nodarbinātības un sociālā nodrošinājuma jomā u. c.).
8. Klienta kā datu subjekta tiesības
8.1. Tiesības piekļūt saviem personas datiem
Klientam (datu subjektam) ir tiesības saņemt no AMSERV apstiprinājumu par to, vai attiecībā uz viņu tiek vai netiek apstrādāti personas dati, un, ja tiek, viņam ir tiesības piekļūt attiecīgajiem datiem un saņemt šādu informāciju:
a) apstrādes nolūki;
b) attiecīgo personas datu kategorijas;
c) personas datu saņēmēji vai saņēmēju kategorijas, kam personas dati ir izpausti vai kam tos izpaudīs, jo īpaši saņēmēji trešās valstīs vai starptautiskās organizācijās;
d) ja iespējams, paredzētais laikposms, cik ilgi personas dati tiks glabāti, vai, ja nav iespējams, kritēriji, ko izmanto minētā laikposma noteikšanai;
e) tas, ka pastāv tiesības pieprasīt no pārziņa datu subjekta personas datu labošanu vai dzēšanu, vai personas datu apstrādes ierobežošanu vai tiesības iebilst pret šādu apstrādi;
f) tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei;
g) visa pieejamā informācija par datu avotu, ja personas dati netiek vākti no datu subjekta;
h) tas, vai pastāv automatizēta lēmumu pieņemšana, tostarp profilēšana.
8.2. Tiesības uz datu labošanu
Ja personas dati ir nepareizi vai neprecīzi, tad pēc personas pieprasījuma dati tiks laboti. Ja personas dati ir nepilnīgi, tad pēc personas pieprasījuma dati tiks papildināti, ievērojot datu apstrādes nolūku.
8.3. Tiesības uz dzēšanu (tiesības "tiks aizmirstam")
Klientam ir tiesības uz datu dzēšanu, ja pastāv viens no šādiem nosacījumiem:
8.4. Tiesības uz apstrādes ierobežošanu
Pēc personas pieprasījuma personas datu apstrāde var tikt ierobežota, t. i. pārtraukta uz laiku, izņemot datu glabāšanu, vai tiek turpināta ar personas piekrišanu, vai citu personu tiesību aizsardzībai, ja pastāv viens no šādiem apstākļiem:
Pirms apstrādes ierobežojuma atcelšanas par to informē datu subjektu.
8.5. Tiesības iebilst
8.6. Tiesības uz datu pārnesamību
Personai ir tiesības saņemt personas datus attiecībā uz sevi, kurus viņa sniegusi AMSERV, strukturētā, plaši izmantotā un mašīnlasāmā formātā un ir tiesības minētos datus nosūtīt citai personai, vai lūgt AMSERV tieši nosūtīt citai personai gadījumos, kad:
8.7. Tiesības atsaukt piekrišanu
Personai ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt savu piekrišanu, ja datu apstrādes juridisks pamats ir personas piekrišana.
8.8. Tiesības iesniegt sūdzību
Ja persona uzskata, ka tās likumīgas tiesības tiek pārkāptas ar datu apstrādi, tai ir tiesības iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijai (www.dvi.gov.lv).
9. Automatizēta lēmumu pieņemšana un profilēšana
AMSERV nepastāv automatizēta lēmumu pieņemšana un AMSERV neveic klientu profilēšanu.