Toyota

Toyota Motor Corporation (TMC) ir viens no vadošajiem autoražotājiem pasaulē. Katru gadu no Toyota ražotnēm visos piecos kontinentos izripo ap 6 miljoniem automobiļu. Toyota produkcija tiek piegādāta vairāk nekā 160 pasaules valstīm. Tās gada apgrozījums ir ap 113 miljardiem eiro, bet kopējais darbinieku skaits sasniedz 246 700 cilvēku.

Saskaņā ar prestižā biznesa izdevuma Fortune datiem Toyota ierindojas starp pasaules 500 veiksmīgākajiem uzņēmumiem un ir dominējošais zīmols Japānas un daudzu Āzijas valstu tirgos. Amerikas kontinentā Toyota ir nepārspēts līderis ārvalstu zīmolu auto pārdošanas apjomu ziņā, bet Eiropā jau ilgus gadus saglabā pārsvaru pār citiem japāņu auto zīmoliem.

1997. gadā izgatavojot Prius – pasaulē pirmo sērijveida automobili ar hibrīddzinēju, – Toyota atvēra jaunu lappusi autoražošanas vēsturē. Līdz šim pārdoti vairāk nekā 4 miljoni Toyota automašīnu ar t.s. pilnā hibrīda dzinējiekārtu. Modeļu klāsts arvien pieaug. Panākumu pamatā ir uzņēmuma stratēģijas prioritātes – saudzīga attieksme pret vidi un videi draudzīgu auto ražošana, un vēl lielāka klientu apmierinātība. Minētajiem mērķiem pakārtota arī jaunā Toyota vīzija, ko izsaka sauklis Always A Better Way. Jāuzsver, ka 2012. gadā Toyota jau otro gadu pēc kārtas ieguva pasaulē zaļākā zīmola statusu.

2011. gadā TMC nāca klajā ar „Toyota globālo skatījumu“ – darbības plānu turpmākajai piecgadei (Toyota Global Vision). Tēlainākam priekšstatam savu globālo redzējumu Toyota salīdzinājusi ar koku. Tā saknes veido Toyota ilgajos darbības gados tapušās pamatvērtības, koka stumbrs simbolizē biznesa stabilitāti, augļi – tās ir vienmēr kvalitatīvas un drošas automašīnas un dalība kopējā dzīves līmeņa uzlabošanā.

Toyota Eiropā

Uz Eiropu Toyota automašīnu eksports tika sākts1963. gadā, un pirmā valsts, kas saņēma šos auto, bija Dānija. Kopš tā laika Eiropas tirgū piedzīvota nepārtraukta izaugsme – Toyota ieguvusi nesatricināmu reputāciju kā uzticams autoražotājs, kas nodrošina klientu teicamu apkalpošanu un gādā par viņu apmierinātību. To atbalsta mārketinga un tirdzniecības uzņēmumi 48 valstīs un kopskaitā 3000 pārdošanas saloni.

Automobiļu ražošana Eiropā

Toyota darbības nepārtraukto attīstību apliecina arī 9 rūpnīcu izveide Eiropā, investējot ap 4 miljardiem eiro. Automašīnu ražošana tika sākta 1971. gadā Portugālē, 1992. gadā Lielbritānijā, 2001. gadā Francijā, bet Polijā kopš 2002. gada tiek ražotas transmisijas komponentes. Savukārt Dienvidfrancijā izveidots Toyota dizaina un projektēšanas centrs ED2.

Ražošanu Eiropā koordinē Toyota Motor Europe Manufacturing (TMEM), par tirdzniecības un mārketinga jautājumiem atbild Toyota Motor Europe Marketing and Engineering (TMME), kuru galvenā mītnes vieta atrodas Beļģijā, Briselē. Beļģijā izvietoti Toyota apmācību, rezerves daļu un tehnoloģiju centri. Piemēram, tehnoloģiju centrs nodarbojas ar tehnisku risinājumu izstrādi un atbilstošu materiālu izvēli Eiropas modeļiem. Otrs automobiļu rezerves daļu un aksesuāru centrs kopš 2001. gada beigām darbojas Dienvidfrancijā.

Attīstība jaunā virzienā

2012. gads Toyota vēsturē ir īpašs – ne vien ar savas komunikāciju vīzijas maiņu, bet arī ar Toyota GT86 modeļa prezentāciju, kas demonstrē ražotāja atgriešanos pie savām sportiskajām saknēm, piedāvājot klientiem ne vien kvalitatīvas un smagos ceļos neuzveicamas automašīnas vai pasaulē plašāko hibrīdauto klāstu, bet arī auto tikai braukšanas prieka baudījumam.