Peugeot

Franču autobūves giganta Peugeot dibinātāji ir Pežo (Peugeot) ģimene. Peugeot dzimtas pamatnodarbošanās allaž bijusi saistīta ar izgudrojumiem un inženierzinātnēm. Lai arī par Peugeot zīmola oficiālo dibināšanas laiku uzskata 1810. gadu, ražošana šajā uzņēmumā tika sākta agrāk. XVIII gs. sākumā tika atvērta neliela rūpnīciņa „Brāļi un dēli Pežo“, kas līdz 1840. gadam ražoja kafijas, sāls un piparu maļamās dzirnaviņas, velosipēdus un dažādas detaļas pajūgiem. Starp citu, virtuves darbiem paredzētas dzirnaviņas ar Peugeot vārdu kā ekskluzīvs produkts ir pieprasīts izstrādājums arī mūsdienās.

1858. gadā Emīls Pežo patentēja uzņēmuma zīmolu – lauvu, kas pārdzīvojis vairākas modifikācijas, kļuva par neatņemamu Peugeot simbolu un rotā ikvienu automašīnu. Pēdējie leģendārā lauvas attēla uzlabojumi tika veikti 2010. gadā, kad šis simbols, nedaudz mainot tā pozu, ieguva jaunas, dinamiskas vizuālā tēla līnijas.

Peugeot allaž lepojies ar jauniem risinājumiem. Piemēram, Peugeot bija pirmais autoražotājs, kas savām automašīnām sāka izmantot gumijas riepas. XX gs sākumā tieši Peugeot aizsāka tradīciju, kas Francijas autobūvē dominēja līdz sešdesmitajiem gadiem – ražot mazlitrāžas automašīnas, kas pieejamas lielākajai daļai pircēju. Vēlāk līdzās ekonomiskajiem auto tapa jauni modeļi prasīgākiem pircējiem, piemēram, Peugeot 404.

1974. gadā Peugeot apvienojās ar vēl vienu Francijas auto zīmolu Citroën un līdz pat šai dienai uzņēmuma oficiālais nosaukums ir PSA Peugeot Citroën. Par līdz šim veiksmīgāko Peugeot auto uzskata mazo, kompakto un ekonomisko Peugeot 205, kas savus ziedu laikus piedzīvoja no 1983. līdz 1995. gadam. Savukārt 1998. gadā klajā nāca Peugeot 206, kas kļuva par jauna dizaina virziena noteicēju franču autobūvē, un tā ražošanas laikā tika pārdots vairāk nekā 5 miljoni šo automašīnu.

Attīstība turpinās, un Peugeot ir kļuvis par pionieri pilna hibrīda dīzeļa dzinēju nozarē. To apliecina pasaulē pirmais dīzeļa hibrīda pilnpiedziņas auto Peugeot 3008 Hybrid4. Tas ir videi visdraudzīgākais pilnpiedziņas modelis, kas uz priekšu dodas ar hibrīda dzinēja – dīzeļa un elektrības – spēku. 2012. gada vasarā tirgū nonāca jaunākais pilna hibrīda – dīzeļa dzinēja modelis Peugot 508 HYbrid4. Tas demonstrē jaunākajai auto paaudzei raksturīgu emocionālu dinamisku braukšanas baudījumu kombinācijā ar mūsdienīgām prasībām atbilstošu degvielas taupīšanu un draudzīgumu videi.